Reviews Reviews

Keurmerken Keurmerken

Webwinkel starten

Het begin

Het begin is altijd moeilijk, zelfs van dit artikel.
Ik zal daarom echt vanaf het begin, beginnen. Op het moment dat u de webshop geleverd krijgt en deze nog geheel leeg is.

Ik ga ervan uit dat er geen product import bestanden voor handen is om de shop te vullen. Deze bestanden zijn toch een risico aangezien andere webwinkeliers deze bestanden ook zullen gebruiken en we hierdoor gemakkelijk duplicated content krijgen en we niet meer uniek zijn voor google en de consument. Verzamel dus uw artikel gegevens en foto's bij elkaar. Zorg dat de foto's van goede kwaliteit zijn en het liefst zoveel mogelijk. De klant houdt nu eenmaal van afbeeldingen en niet van tekst. Terwijl dit bij google andersom is, maar goed google is ook geen mens maar een robot.

Tip: zoekresultaat Google

Hoe werkt het huren van een webwinkel?
Huur
online uw webshop
... Dit is uw titel

webwinkelstarten.be/huren-van-een-webwinkel...
Dit is uw URL
Huur goedkoop een webwinkel en gebruik uw budget voor een goede start van uw bedrijf, met een doordacht marketingplan voor webwinkels. Webwinkel ...
Dit is uw omschrijving

Marketing opstarten

En nu het moeilijkste en meest tijdrovende: Marketing
En u dacht dat product invoer het meeste tijd kostte?

Marketing is een vak apart, maar in het kort komt het erop neer dat je online meer concurrentie hebt dan in de winkelstraat op de hoek. Je marketing strategie is hierdoor veel intensiever, waarbij je gebruikt maakt van diverse marketing methodes en tools zoals; het verzamelen van emailadressen/adresgegevens voor het versturen van nieuwsbrieven en reclame. maak minimaal gebruik van facebook en twitter. tweet regelmatig uw aanbiedingen of nieuwe producten en geef tips aan uw volgers. Vul facebook met uw artikelen via de Facebook Store, verzin leuke acties op Facebook om meer vrienden te krijgen. Maak een online artikel bestand/blog aan waarbij uw informatie deelt over uw product. Probeer zoveel mogelijk links naar uw webwinkel te plaatsen. Hebt u meerdere domeinnamen? Plaats hieronder dan een landingspagina met informatie over uw product en een link naar de webshop.

Uw bestaande klanten

Het vergt enorm veel tijd, moeite en geld om een nieuwe klant naar uw webshop te trekken. Leg uw bestaande klanten dus in de watten! Geef hem of haar regelmatig een kortingsbon, bijvoorbeeld op de bedankpagina met daarbij een leuk aanbieding. Stuur via een nieuwsbrief een persoonlijke aanbieding of hou ze op de hoogte van nieuwe producten

Het vullen van de webshop

Maak een duidelijke categorie structuur, houdt hierbij rekening met het feit dat een klant zo min mogelijk wil klikken of nieuwe pagina's wil laden. Een klant die via zijn/haar mobiele telefoon of tablet uw webwinkel bezoekt is dan al een fortuin kwijt voordat deze iets bij u gekocht heeft. Bij de invoer van de producten en categorie pagina's dient u rekening te houden met de metatags van uw webshop. De metatags zijn belangrijk voor google en bevatten de titel en omschrijving van de pagina/product die zichtbaar zijn als zoekresultaat bij google. Is het in uw webshop ook mogelijk om een URL in te geven dan moet u dit zeker doen. De metatags en de URL zijn in de google zoekresultaten de enige aanknopingspunten voor een bezoeker om naar uw webshop te gaan. Deze moeten dus duidelijk zijn, de pagina omschrijven en een trigger bevatten om deze pagina te bezoeken.

De product omschrijving dient uniek en overzichtelijk te zijn, genoeg informatie en keywords te bevatten om de consument te overtuigen.
De product foto mag zo groot mogelijk met daarbij een vergroot functie.
En last but not least: Laat die koopbutton goed zien! Het komt nog vaak voor dat je tussen de teksten, afbeeldingen en logo's de koopknop moet zoeken.

Google Adwords

Start direct een google adwords campagne en koppel deze aan google analytics en uw webshop. Via de adwordscampagne komt u namelijk direct alles te weten over uw klant, wat doet hij/zij op uw webshop, welke zoekwoorden worden er gebruikt en welke producten bekijkt hij/zij en wanneer verlaat deze de webshop. Al deze informatie is goed om uw webshop te verbeteren en omdat uw webshop nooit meteen zichtbaar is in google, zorgt Adwords ook nog voor omzet in de maanden dat u nog niet goed zichtbaar bent.

Concurrentie

De webwinkelbranche blijft groeien, hou de concurrentie in de gaten en probeer uw klanten zo persoonlijk mogelijk te helpen. U bent namelijk niet meer de eerste en zeker niet de laatste die een webwinkel start. Hierdoor moet u bezig blijven met uw marketing strategie en zorgen voor een goede ranking bij google. Een goede ranking vergt tijd heb hier dus ook geduld mee en begin optijd.